Danes je 1.11.2024

Input:

Davčne blagajne - kaj vas zanima?

13.10.2015, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 34 minut

Odvetnik izdaja račune za svoje storitve (npr. za 1.000,00 EUR). Stranka poravna znesek z gotovino 200,00 EUR takoj, naknadno pa razliko 800,00 EUR po valuti plača na odvetnikov TRR. Zanima nas, kako ravnati v tej situaciji. Če bo izdal račun z gotovino za 200,00, ne more izdati končnega računa za 1.000,00 EUR, ampak samo za 800,00 EUR. Ali na gotovinski račun napiše avansni račun, nato pa končni račun za 1.000,00 z upoštevanjem avansa?

Predmet davčnega potrjevanja so tudi računi za opravljeno dobavo, ki so delno plačani gotovinsko. V skladu s pravilom, ki velja pri potrjevanju končnega računa, s katerim se poračuna račun za prejeto predplačilo, se davčnemu organu posredujejo le razlike med vrednostmi končnega računa in vrednostmi prejetega predplačila.

V naši poslovalnici imamo na teden cca 4 gotovinske račune, gotovinske blagajne nimamo. Blagajniško poslovanje vodimo preko blagajniškega poslovanja glavne knjige. V poslovalnici imam štiri računalnike, preko katerih fakturiramo gotovinsko prodajo. Ali potrebujemo posebno davčno blagajno in koliko?

DA, eno.

Kakšna je pravzaprav razlika med VKR (vezana knjiga računov) in davčno blagajno? Ali lahko, če poslujemo z gotovino morda trikrat na leto, uporabimo VKR, kot do sedaj?

Lahko, ali pa uporabite FURS-ovo aplikacijo “mini blagajna".

Ali so računi za negotovinsko plačilo (prek TRR) lahko izdani ročno in ne preko računalniškega programa, ki onemogoča brisanje, do konca leta 2015? Kako bo v naslednjih letih? Ali je tak račun za prejemnika sporen?

Računi za negotovinsko plačilo (preko TRR) so lahko izdani ročno. Kako bo v naslednjih letih, ne bi vedel. Tak račun za prejemnika NI sporen.

Ali potrebuje davčno blagajno s.p., ki ni zavezanec za DDV in ima aparate za zabavo otrok (gugala, aparati z žogicami itd.) postavljene na različnih lokacijah?

DA, če posluje gotovinsko.

Smo podjetje, ki nima predvidenega poslovanja z gotovino. Se pa zgodi, da včasih stranka želi že zapadli račun poravnati z gotovino. Kaj naj naredimo v tem primeru? Ali je treba račun spremeniti in imeti davčno blagajno?

Plačilo z gotovino oziroma delno plačilo z gotovino sta predmet davčnega potrjevanja računov.

Če v eni trgovini delajo štiri prodajalke, blagajna pa je ena, ali je dovolj en digitalni certifikat?

Namensko digitalno potrdilo bo vezano na zavezanca, ki bo lahko imel tudi več namenskih digitalnih potrdil. Namensko digitalno potrdilo se lahko uporablja različno. Zavezanec ima lahko enega nameščenega na strežniku za več elektronskih naprav, lahko eno namensko digitalno potrdilo kopira za več elektronskih naprav ali pa si pridobi za vsako elektronsko napravo svoje namensko digitalno potrdilo. Odločitev je odvisna od poslovnih in tehničnih zahtev zavezanca.

Na dveh blagajnah delata redno zaposleni osebi in večkrat tudi študenti. Za koga bo treba pridobiti namensko digitalno potrdilo? Samo za redno zaposlene?

Namensko digitalno potrdilo bo vezano na zavezanca, ki bo lahko imel tudi več namenskih digitalnih potrdil. Namensko digitalno potrdilo se lahko uporablja različno. Zavezanec ima lahko enega nameščenega na strežniku za več elektronskih naprav, lahko eno namensko digitalno potrdilo kopira za več elektronskih naprav ali pa si pridobi za vsako elektronsko napravo svoje namensko digitalno potrdilo. Odločitev je odvisna od poslovnih in tehničnih zahtev zavezanca.

Kako je s terensko prodajo in določitev lokacije na računih (ko si vsak teden na drugem kraju)?

Po ZDavPR je »poslovni prostor« vsak nepremičen ali premičen prostor, v katerem zavezanec stalno, občasno ali začasno izdaja račune za dobave blaga ali storitev pri gotovinskem poslovanju. Kot poslovni prostor zavezanca se lahko šteje del ali več ločenih delov nepremičnega prostora, v katerih se opravlja različna dejavnost. Premičen prostor je vsak premičen objekt ali elektronska naprava za izdajo računov. Elektronska naprava za izdajo računov se kot poslovni prostor zavezanca šteje v primerih, ko se računa ne izda v okviru premičnega objekta. Kot poslovni prostor zavezanca se šteje tudi vsak nepremičen ali premičen prostor, v katerem se izdajajo računi z uporabo vezane knjige računov.

Študent kupi pri študentskem klubu kupone za kinovstopnice (ta cena je nižja), prinese na blagajno kupon, na podlagi tega pa mu izstavimo preko davčne blagajne kinovstopnico (plačan je bil samo kupon). Na podlagi prejetih kuponov kinopodjetje izstavi račun študentskemu klubu, ta račun pa je potem plačan na TR. Kako zavedemo na kinovstopnici znesek – ali lahko zapišemo znesek 0,00?

Menim, da.

V Pravilniku o računovodstvu imamo opredeljeno zaporedno številčenje izdanih računov (npr. 1/2015 in dalje). Med izdanimi računi se na vsakih 20 pojavi izdani račun, ki je plačan z gotovino, plačilno kartico. Včasih že izdamo račun, pa ga stranka pride poravnati v blagajno gotovinsko. Kako po novem določiti zaporedno številčenje računov? Imamo dve prodajni enoti: pisarna in "na terenu".

V skladu s petim odstavkom 5. člena ZDavPR si morajo zaporedne številke računov vsako poslovno leto slediti v neprekinjenem zaporedju po vsakem poslovnem prostoru zavezanca ali po elektronski napravi za izdajo računov v poslovnem prostoru zavezanca. Zakon ne predpisuje, da se morajo zaporedne številke računov vsako poslovno leto začeti z 1. »Resetiranje« številk računov ob začetku novega poslovnega leta ni niti obvezno niti ni prepovedano. Pravila za »resetiranje« številk računov določi zavezanec v internem aktu, izdanem na podlagi šestega odstavka 5. člena ZDavPR.

Na parkirišču imamo avtomatsko parkirno blagajno, na kateri koristniki parkirišča plačujejo z gotovino. Ali bo treba izvesti nadgradnjo na priklop za davčno blagajno?

ZDavPR predvideva, da lahko zavezanec, ki opravlja storitve prek avtomatov, izda račun brez enkratne identifikacijske oznake računa. Zavezanec pošlje davčnemu organu podatke o računu iz drugega odstavka 6. člena tega zakona v desetih delovnih dneh od dneva izdaje računa. Davčni organ poslanim podatkom o računu dodeli enkratno identifikacijsko oznako in jo pošlje zavezancu kot potrdilo o prejemu naknadno poslanih podatkov o izdanem računu. Navedeno pomeni, da lahko zavezanec, ki opravlja storitve iz avtomata (npr. parkirnine) izda račun z vsemi obveznimi podatki na računu brez enkratne identifikacijske oznake računa ter v roku desetih delovnih dni po izdaji računa posreduje davčnemu organu podatke o izdanem računu za namene pridobitve enkratne identifikacijske oznake računa.

Še vedno ni popolnoma razjasnjeno, ali so plačila s karticami tretirana isto kot gotovinsko plačilo.

Plačilo računa s kreditno kartico se za namene ZDavPR šteje za gotovinsko plačilo. Če je račun plačan s kreditno kartico, ga je treba posredovati v potrditev na FURS. Če je plačilo računa s kreditno