Danes je 26.4.2024

Input:

Obdavčitev prevoznih storitev: Ravnanje slovenskih prevoznikov, ki opravljajo mednarodni cestni promet potnikov v tujini

14.7.2021, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 21 minut

6.4.4.2 Obdavčitev prevoznih storitev: Ravnanje slovenskih prevoznikov, ki opravljajo mednarodni cestni promet potnikov v tujini

Erika Režek, davčna svetovalka

RAVNANJE SLOVENSKIH PREVOZNIKOV, KI OPRAVLJAJO MEDNARODNI CESTNI PROMET POTNIKOV V TUJINI

Države članice Evropske Unije imajo glede obračunavanja DDV pri mednarodnih prevozih potnikov enaka ali podobna pravila kot Slovenija, kar torej pomeni, da morajo slovenski prevozniki za del poti v posameznih državah članicah spoštovati njihovo zakonodajo in obračunavati DDV posamezne države članice. Slovenskega DDV za ta del poti ni. Slovenski prevozniki se pri tem sklicujejo na določila 28. člena ZDDV-1.

Slovenski avtobusni prevoznik opravi prevoz potnikov na relaciji Ljubljana – Milano – Nica-Barcelona. Del prevoza po Sloveniji, od Ljubljane do italijanske meje, obdavči z 9,5 % DDV, za prevoz po Italiji, do francoske meje je dolžan upoštevati italijansko zakonodajo, za prevoz po Franciji upošteva francosko zakonodajo in od francoske meje do Barcelone, upošteva špansko zakonodajo. Na računu potnikom obračuna in izkaže 9,5 % DDV le za prevožene kilometre v Sloveniji, za prevoženo razdajo od slovenske meje do Barcelone, se sklicuje na določila 28. člena ZDDV-1 in ustrezno plača DDV, glede ne prevoženo razdaljo v posamezni državi članici.

V primeru, da bi se ta isti davčni zavezanec (avtobusni prevoznik) vračal v Ljubljano skozi Švico, ki pa ni država članica EU menimo, da je prav tako dolžan upoštevati zakonodajo te države, ki pa ne temelji na določilih EU direktive 2006/112, ki eksplicitno navaja, da je kraj opravljanja prevoza, razen prevoza blaga znotraj Skupnosti, kraj, kjer se opravi prevoz, pri čemer se upošteva prevožena razdalja.

Letalski, pomorski in železniški promet

Skladno z določili 2. odstavka 49. člena ZDDV-1 je mednarodni prevoz potnikov, razen mednarodnega cestnega prometa, oproščen plačila DDV. Kaj se šteje kot mednarodni prevoz, zakon podrobneje ne pojasnjuje. V ta namen je potrebno izhajati iz določb 79.a člena PZDDV, in sicer po tej določbi velja, da je mednarodni prevoz potnikov prevoz potnikov v zračnem, pomorskem ali železniškem prevozu pri katerem je kraj prihoda ali odhoda zunaj Slovenije. Kraj odhoda oziroma prihoda je tisti, ki je na vozovnici naveden kot kraj odhoda oz. kot prvi namembni kraj.

Tako velja, da je mednarodni letalski, železniški in pomorski prevoz, če je kraj prihoda ali odhoda zunaj Slovenije, oproščen plačila DDV.

Po členu 389 Direktive Sveta velja, da Slovenija lahko, pod pogoji, ki so v tej državi članici veljali na dan njenega pristopa, mednarodni prevoz potnikov še naprej oprošča plačila DDV, dokler se ista oprostitev uporablja v eni od držav članic, ki je bila članica Skupnosti 30. aprila 2004.

Prevoz blaga znotraj Unije

Po določbah ZDDV-1 je posebej obravnavana obdavčitev opravljanja prevoza blaga osebam, ki niso davčni zavezanci, in sicer za prevoz blaga izven Unije velja obdavčitev po kraju opravljanja prevoza, pri čemer se upošteva prevožena razdalja, pri prevozu blaga znotraj Unije pa se upošteva kraj začetka prevoza.

DDV se ne obračunava za tisti del prevoza blaga znotraj Unije , ki se opravi osebam, ki niso davčni zavezanci in se nanaša na vodne poti, ki niso del ozemlja Unije.

“Prevoz blaga znotraj Unije“ pomeni prevoz blaga, pri katerem sta kraj začetka prevoza in namembni kraj na ozemlju dveh različnih držav članic.

“Kraj začetka prevoza“ pomeni kraj, kjer se prevoz dejansko začne, ne glede na prevoženo razdaljo do kraja, kjer se blago nahaja.

“Namembni kraj“ je kraj, kjer se prevoz blaga dejansko konča.

Opravljanje prevoza davčnemu zavezancu: ne glede na to, kje se opravlja, v Uniji ali izven nje

Kadar se opravi prevoz, ne glede na to, kje se opravlja, v Uniji ali izven nje, davčnemu zavezancu, pa se upošteva splošno pravilo (1. odstavek 25. člena ZDDV-1 tj. obdavčitev po kraju prejemnika storitev.

Vsled naštetim zakonskim določilom bi lahko zaključili, da je osnovno pravilo obdavčitve prevoznih storitev blaga dokaj jasno, kljub temu pa je storitve prevoza potrebno presojati od primera do primera.

Dileme

Najpogostejše dileme prevoznikov so, ali obračunati DDV, če ne, na katero določilo ZDDV-1 oz. Direktive Sveta se je potrebno sklicevati, kdaj