Danes je 29.4.2024

Input:

DDV obveznosti pri elektronsko opravljenih storitvah

8.9.2017, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 11 minut

2017.18.2.8 DDV obveznosti pri elektronsko opravljenih storitvah

mag. Aleksandra Heinzer, davčna svetovalka

Podjetje (d.o.o., registriran za namene DDV) ima spletno stran, na kateri objavljajo izobraževalne članke, s slikami in video vsebinami glede gibanja cen trgov in o ekonomiji na splošno. Video vsebine in slike so tud arhivirane na spletu več tednov.

Spletna stran je zaprtega tipa, torej so te vsebine na voljo samo preko plačljive naročnine. Prav tako so stranke aktivne na spletni strani, saj se nove informacije objavljajo in prikazujejo sproti na spletni strani vsakih 5 minut.

Zanima nas, če te storitve spadajo pod elektronske storitve. Kako se obračuna DDV v naslednjih primerih, v primeru elektronskih storitev:

  • Fizična oseba iz EU kupi dostop do te spletne strani

  • Fizična oseba iz tretje države kupi dostop do spletne strani

  • Podjetje iz tretje države kupi dostop do spletne strani

  • VAT reg. podjetje iz EU kupi dostop do spletne strani

Uvodoma velja poudariti, da ste se reševanja DDV problema lotili na pravi točki. Kadar davčni zavezanec ugotavlja DDV obveznosti v zvezi s posamezno transakcijo, mora najprej pravilno prepoznati njeno naravo. V kolikor v prvem koraku ugotovi, da gre za opravljanje storitev, je treba nadalje pravilno prepoznati tudi naravo teh storitev. Pravila določanja kraja opravljanja storitev, ki težijo zlasti k optimalni porazdelitvi DDV Uniji, se namreč med seboj razlikujejo glede na naravo storitev, ki se opravi.

Prav prepoznavanje narave posameznih storitev pa v praksi velikokrat povzroča precej težav, zato sama vedno priporočam, da pri tem sodeluje strokovnjak, ki je teh storitev vešč in jih posledično tudi zna prepoznati s strokovne plati. Storitev na trgu je namreč nešteto in nemogoče je vsak primer posebej tudi v celoti poznati. V nadaljevanju zato glede te ugotovitve podajam svoje subjektivno mnenje, bi pa vam vsekakor svetovala, da prepoznavanje narave storitev, ki jih vaše podjetje opravlja, preverite tudi s skupaj s strokovnjakom s tega področja, saj bo njegovo stališče tudi v pomoč v